Меню
Головна
Новини
Статті
Акції
Фото
Відео
ЗМІ про нас

Організація
Пропаганда
Програма
Ідеологія
Символіка
Бібліотека

RSS
Посилання
Контакти
 Пошук
 
 Контакти
e-mail:

WWW:
untp.org.ua

тел.: +380977212521

 Наша кнопка



 Партнери






 Реклама
СМЕРЕКА

 Лічильники





 Комерційна реклама

Пірати ХХІ сторіччя

В кінці минулого року злиденна африканська країна Сомалі привернула небувалу увагу всього світу. Причина загальновідома - невловимі пірати Сомалі продовжують свої напади на судна різних держав. За даними ООН у 2008 року пірати Сомалі захопили більше 60 суден і більш ніж 600 чоловік-членів екіпажів. Кількість атакованих суден перевалила за сотню.

Не можна сказати, що світова спільнота ніяк на це не реагує - 10 листопада Євросоюз ухвалив рішення про проведення сумісної антипіратської операції силами ВМС Великобританії, Франції, Німеччини і Іспанії, свої кораблі до берегів Сомалі направили Індія і Малайзія, в Аденську затоку вже прибув з Балтики сторожовий корабель "Безстрашний", який вже відбив дві атаки піратів на цивільні судна, не менш успішно патрулює регіон і індійський фрегат "Табар".

Питається чому з усіх можливих способів боротьби з піратами був вибраний саме цей - знищення піратів при спробі захоплення мирного судна, що більш схоже на лікування зубного болю аспірином: ефект спочатку є, але кінцевий результат невтішний. Якщо ж вже братися за військове вирішення проблеми, то дієвішим у даній ситуації будуть два варіанти. Перший - перемога над піратами силами флоту, але не в морських сутичках, а шляхом десантної операції і повного знищення піратів - особового складу, суден і баз. Другий - остаточне вирішення питання Сомалі за допомогою Збройних Сил Ефіопії.

Проте перший варіант за теперішніх обставин навряд чи здійсненний, оскільки "цивілізовані держави" унаслідок підгонки своєї внутрішньої і зовнішньої політики під напівміфічні "права людини" просто не беруться воювати по-справжньому. Наприклад, данські військові моряки, що захопили в морі групу піратів Сомалі, просто роззброїли і відпустили їх, а британський МЗС не рекомендує своїм морякам брати піратів в полон, оскільки ті, мовляв, опинившись на британській території (тобто на борту корабля королівського флоту), можуть попросити політичного притулку. Толерантні європейці усіма силами прагнуть забути досі не скасований міжнародний закон 1832 року, згідно з яким захоплені пірати підлягають страті в позасудовому порядку, - просто, ясно і лаконічно, і ніяких вам політичних притулків чи правозахисних організацій.

Проблему піратства біля берегів Сомалі було б вирішити набагато простіше, коли б не підтримка піратів з-за кордону. Це вже не пірати недавнього минулого, озброєні ножами головорізи на парусних човнах. У сучасних піратів Сомалі є швидкісні катери, що базуються на суднах-носіях, кулемети, супутникові телефони і навігаційні пристрої, а головне - розгалужена мережа інформаторів і посередників в портах і фінансових центрах всього світу. Вони забезпечують піратів даними про рух судів, ведуть переговори про викуп з постраждалими компаніями. Таким чином, від захоплення торгових суден основну вигоду отримують не безграмотні бойовики, а цілком респектабельні юристи і фінансисти, через яких переводяться викупи. За бажання можна було б відстежити список і дії зацікавлених осіб, але цим чомусь ніхто не займається, і термін "піратська мафія" також ще не введений в обіг.

У цьому немає нічого дивного: грабіж суден біля Африканського Рогу - такий же високодохідний бізнес нашого часу, як і наркоторгівля або торгівля людьми, тому з ним пов'язано багато західних бізнесменів. Проте є одна обставина, що примушує поглянути на це явище з іншої точки зору. По-перше, ці пірати діють не з вересня 2008 року, а вже багато років, але підвищену увагу до них ЗМІ почали проявляти саме зараз, після початку світової економічної кризи. Чомусь саме зараз, як нас намагаються запевнити, пірати несподівано збільшили свою чисельність і масово отримали сучасне устаткування, причому настільки, що почали нападати не тільки на танкери, але й на ті військові кораблі, що їм заважають, як це було з індійським "Табаром". По-друге, пірати Сомалі діють на одному з найжвавіших торгових шляхів - з Індійського океану в Середземне море, по якому до Європи йде нафта Персидської затоки і промислові товари з Азії. Активні дії піратів в цьому районі різко підвищать вартість нафти і промтоварів в Європі, що не піде на користь ні Європі, ні азіатським виробникам.

Хто ж так наполегливо намагається обкласти даниною торгівлю Європи з Азією і тим самим ще сильніше зав'язати китайський експорт на США? Мабуть, керівництво США, ті, хто в 80-х рр. ретельно ростив талібів і інших бойовиків-ісламізму, в 90-і рр. з небуття створив міфічну "Аль-каїду", чиє віртуальне існування дозволяє атакувати практично будь-яку країну під приводом боротьби з тероризмом, а зараз так само посилено вкладає засоби в піратів Сомалі, розгледівши в них один з інструментів полегшення економічної кризи.

Підготував Мстислав, УНТП-Запоріжжя



Усі статті

Новини від RedTram

 Цікаве

Полон


Що таке націоналізм


Наше розуміння соціалізму

 Комерційна реклама
© УНТП 2005-2008
Передрук матеріалів лише з посиланням на www.untp.org.ua
Думки авторів не завжди поділяються редакцією.